Slider

SUV-EVENTYRET VENTER I VITARA

Vil du have usædvanlig meget SUV for pengene? Så skal du vælge Vitara, der kører på Suzukis solide SUV-erfaring. Her er rendyrket SUV-design, turbomotor og masser af fedt udstyr standard. Som ægte SUV fås Vitara naturligvis også med AllGrip 4WD. Og nu er vores effektive 48V hybridteknik også blevet standard på alle modeller med manuelt gear til priser fra kun 219.990 kr.

Ægte SUV

Alle Vitara modeller med manuelt gear er udstyret med Suzukis effektive 48V hybridsystem. Så nu kan du både køre med kraftoverskud og samtidig spare på CO2-udledningen.

Hybrid standard

Den lave vægt, de moderne motorer og hybrid-teknologien gør Swift super økonomisk. Alle modeller er i energiklasse A+, og ejerafgiften ligger i den absolut lave ende.

Sikkerhed i top

Vitara fås med en imponerende mængde topmoderne sikkerhedsudstyr som automatisk nødbremse, aktiv fartpilot, aktiv vognbaneassistent, skiltegenkendelse og blind vinkel advarsel.

Slider

 

Lær Vitara at kende

 

tekst 1SUV MED STORT SUV

Vitara kører på Suzukis mere end 50 års SUV-erfaring. I nyeste udgave er Vitara opgraderet med ny 1.4 Boosterjet turbomotor med 48V hybridteknik i udgaverne med manuelt gear, toptjekket sikkerhedsudstyr og skarpe designdetaljer ude som inde. Modelprogrammet er bredt og som en ægte SUV, fås Vitara selvfølgelig også med Suzukis avancerede 4WD system Allgrip Select.

tekst 2 

 

 

 

 


 

 

 

48V hybrid er standard

hybridAlle Vitara modeller med manuelt gear er forsynet med Suzukis nye og kraftfulde 48V hybridteknik, der arbejder sammen med en optimeret udgave af 1.4 Boosterjet turbomotoren. Den yder 129 hk, kører længere på literen og reducerer din CO2-udledning. Udstyr og komfort er der bestemt ikke sparet på. Bemærk, at hybridteknikken også er standard på Vitara med AllGrip Select 4WD.

 

  • El-motoren assisterer benzinmotoren
  • Opsamler strøm ved nedbremsning
  • Kan give motoren mere trækkraft
  • Lydløs genstart af motor
  • Kører op til 17,5 km/l (WLTP norm)
  • CO2-udledning på kun 129 - 141 gram/km
  • Ejerafgift på kun 540 kr./halvår

 

 kabine

TOPTUNET SUV-KABINE

Suzuki Vitara oser af SUV-stil. Ikke mindst i den rummelige kabine, hvor den gode siddehøjde sikrer godt udsyn. I alle udgaver af Vitara (undtagen Club) serveres infotainment til turen på den elegante touchscreen, der følger med det lækre multimediesystem. Her styrer du mobilopkald, musikstreaming fra mobilen samt DAB+ radioen. Det er også her, billederne fra bakkameraet vises. Systemet er kompatibelt med Apple CarPlay og Android Auto, og navigation indgår som standard i Vitara Adventure.

 

sikkerhedSIKKERHEDEN SELV

Suzuki Vitara er konstrueret til, at hele familien både kan føle sig sikker og køre sikkert. Karrosseriet er udviklet på baggrund af Suzukis TECT-koncept, der med en både let og stærk konstruktion optimerer passagerernes sikkerhed. Med automatisk nødbremse høstede Vitara da også de maksimale 5 stjerner, da den blev testet ved EuroNCAP. Resultatet gælder alle Hybrid modellerne og Adventure med automatgear.

  • AEB nødbremsesystem (med bil- og fodgængergenkendelse) og aktiv fartpilot (ej Active aut.)
  • Aktiv vognbaneassistent og slingreadvarsel (ej Active aut.)
  • Skiltegenkendelse (ej Active aut.)
  • Blindvinkel og Rear Cross Traffic advarsel (ej Club og Active aut.)
  • 7 airbags med cut-off på passagersæde
  • ESP antiudskridning og ABS bremsesystem
  • ISOFIX beslag til 2 barnestole

 

allgripALLGRIP SELECT 4WD

Med en Vitara kan du drøne ud i naturen i sikker forvisning om, at bilen nok skal klare det hele. Vitara er nemlig bygget til al slags vejr, til alle typer terræn og til alle formål. Vil du ud på endnu vildere vover, kan du glæde dig over, at Vitara naturligvis også fås med Suzukis avancerede AllGrip Select firehjulstræk. Systemet har fire indstillingsmuligheder Auto, Sport, Snow og Lock, som du kan vælge efter behov ved at betjene den lille drejeknap, der sidder mellem forstolene.

allgrip2

Opdag Suzuki Vitara

 

Priser & varianter

 
VITARA HYBRID CLUB * Fra 219.990 kr.
  1. 48V hybridteknik
  2. Aut. nødbremse
  3. Aktiv fartpilot
  4. Vognbaneassistent med force-back
  5. Slingreadvarsel og skiltegenkendelse
  6. LED forlygter
  7. Regnsensor
  8. Klimaanlæg (auto a/c)
  9. Ratbetjent cd-radio med DAB+ og Bluetooth
  10. Fjernbetjent centrallås
  11. El-ruder for
  12. Teleskopjust. rat
  13. Tagræling
  14. Aut. nærlys for og bag
  15. Højdejust. forsæder
  16. 7 airbags og ESP/ABS

Grundmodellen i Vitara-programmet hedder Club Hybrid. Den kommer med Suzukis 1.4 Boosterjet turbomotor med 129 hk, hybridteknik, 6-trins manuel gearkasse og imponerende meget udstyr til prisen.

VITARA HYBRID ACTIVE* Fra 239.990 kr.
  1. 48V hybridteknik
  2. Aut. nødbremse
  3. Aktiv fartpilot
  4. Vognbaneassistent med force-back
  5. Slingreadvarsel og skiltegenkendelse
  6. LED forlygter
  7. Regnsensor
  8. Klimaanlæg (auto a/c)
  9. Ratbetjent cd-radio med DAB+ og Bluetooth
  10. Fjernbetjent centrallås
  11. El-ruder for
  12. Teleskopjust. rat
  13. Tagræling
  14. Aut. nærlys for og bag
  15. Højdejust. forsæder
  16. 7 airbags og ESP/ABS
  17. Blind vinkel og Rear Cross Traffic advarsel
  18. Multimediesystem med 7" farveskærm (ej cd)
  1. Apple CarPlay/Android Auto
  2. Bakkamera
  3. Sædevarme foran
  4. El-ruder for og bag
  5. Læderrat
  6. Midterarmlæn foran - justerbart med boks
  7. Alu-fælge (17")
  8. Sorte ruder bag
  9. Kølergrill med krom
  10. El-betjent

Active Hybrid fås med 1.4 Boosterjet turbomotor med 129 hk, 6-trins manuelt gear og 48V Hybridteknik. Her får du fx også multimediesystem, sædevarme, læderrat og alu-fælge. Den fås også med AllGrip 4WD. Active modellen fås også i en version med automatgear og 140 hk. Bemærk, at modellen med automatgear er uden hybridteknik og har et anderledes udstyrsniveau - Se prislisten!

VITARA HYBRID ADVENTURE* Fra 259.990 kr.
  1. 48V hybridteknik
  2. Aut. nødbremse
  3. Aktiv fartpilot
  4. Vognbaneassistent med force-back
  5. Slingreadvarsel og skiltegenkendelse
  6. LED forlygter
  7. Regnsensor
  8. Klimaanlæg (auto a/c)
  9. Ratbetjent cd-radio med DAB+ og Bluetooth
  10. Fjernbetjent centrallås
  11. El-ruder for
  12. Teleskopjust. rat
  13. Tagræling
  14. Aut. nærlys for og bag
  15. Højdejust. forsæder
  16. 7 airbags og ESP/ABS
  17. Blind vinkel og Rear Cross Traffic advarsel
  18. Multimediesystem med 7" farveskærm (ej cd)
  1. Apple CarPlay/Android Auto
  2. Bakkamera
  3. Sædevarme foran
  4. El-ruder for og bag
  5. Læderrat
  6. Midterarmlæn foran - justerbart med boks
  7. Alu-fælge (17")
  8. Sorte ruder bag
  9. Kølergrill med krom
  10. El-betjent panoramasoltag
  11. Indtræk i læder/ruskindsstof
  12. Navigation
  13. Nøglefri betjening
  14. Parkeringssensor for og bag
  15. Foldbare el-spejle m. blinklys
  16. Analog ur
  17. Alu-fælge (17") - polerede

Adventure Hybrid fås med 1.4 Boosterjet turbomotor med 129 hk, 48V hybridteknik og 6-trins gearkasse. Her toppes fx op med el-betjent panoramasoltag, indtræk i læder/ruskindsstof og navigation. Du kan også få den i Exclusive udgave uden soltag. Og med AllGrip 4WD.

Slider
Suzukis 48V hybridteknik

Play
Husk at slå lyden til
Slider


Få en Vitara der passer til dig

Her kan du se farveudvalget til Vitara. Bemærk, at metallic, pearl og 2-farvet lakering (Active og Adventure) koster ekstra.
Silky Silver Metallic (ZCC)
White (26U)
Galactic Gray Metallic (ZCD)
Cosmic Black Pearl Metallic (ZCE)
Bright Red (ZCF)
Cool White Pearl (ZNL)
Galactic Gray Metallic/Black (A9G)
Bright Red/Black (A9H)
Savanna Ivory Metallic/Black (A9N)
Solar Yellow Pearl Metallic/Black (DBH)
Solar Yellow Pearl Metallic /White (DBG)
Ice Grayish Blue Metallic/Black (DBF)
previous arrownext arrow
Slider

Zoom ind på Suzuki Vitara

 
  • Motor

    Suzuki Vitara er forsynet med Suzukis 1.4 Boosterjet turbomotor, der har direkte indsprøjtning, DOHC og turbolader. Motoren er også udstyret med en wastegate-ventil, der tilpasser turbotrykket alt efter belastning af motoren. Det gør, at den ikke bruger unødvendig turbopower, når der ikke er brug for det som fx ved bykørsel. Til gengæld tilbyder den stort kraftoverskud, når du beder om det.

    I Hybrid modellerne har motoren fået en gennemgribende opdatering med ny turbo-teknik, dobbelt VVT-system, højere kompression og højere indsprøjtningstryk. Og så er den udstyret med Suzukis originale, energieffektive 48V hybridteknik.

    1.4 Boosterjet Hybrid med 6-trins manuelt gear:

    Motortype: 1,4 med 4 cylindre og turbo
    Teknik: DOHC, dobbelt VVT og 16V
    Hybrid: 48V el-motor (50 Nm) og lithium-batteri (8Ah)
    Ydelse: 129 hk (95 kW)/5.500 o/m
    Drejningsmoment: 235 Nm/2.000-3.000 o/m
    Tophastighed: 190 km/t
    0-100 km/t: 9,5 sek
    Forbrug v. blandet kørsel: 17,5 (WLTP-norm)
    CO2-udslip: 128-129 gram/km (WLTP-norm)
    Energiklasse: A+

    Vitara Hybrid fås også med Suzukis AllGrip 4WD. Her er forbruget ved blandet kørsel 16,1 km/l og CO2-udslippet er 141 gram/km (WLTP-norm)

    Vitara med automatgear fås i forbindelse med en 140 hk udgave af 1.4 Boosterjet motoren (uden hybridteknik.

    1.4 Boosterjet med 6-trins elektronisk automatgear:

    Motortype: 1,4 med 4 cylindre og turbo
    Teknik: DOHC, 16V og VVT
    Ydelse: 140 hk (103 kW)/5.500 o/m
    Drejningsmoment: 220 Nm/1.500-4.000 o/m
    Tophastighed: 200 km/t
    0-100 km/t: 10,2 sek
    Forbrug v. blandet kørsel: 14,1 km/l (WLTP-norm)
    CO2-udslip: 160 gram/km (WLTP-norm)
    Energiklasse: B

  • 48V Hybrid

    Vitara Hybrid er forsynet med et kraftigt 48V hybridsystem. Det består af en 48V el-motor, et effektivt 8 Ah lithium-batteri og et avanceret styresystem.

    El-motoren assisterer benzinmotoren under igangsætning og acceleration. Den fungerer også som generator ved nedbremsning og motor-påløb, hvorved batterierne lades op. Ved normal kørsel er fokus på at reducere forbruget, men når der er brug for hurtig acceleration, leverer systemet op til 50 Nm ekstra drejningsmoment med de to funktioner ”moment-boost” og ”moment-optimering”.

    Som en ekstra finesse kan el-motoren under visse betingelser drive benzinmotoren i tomgang, hvilket yderligere reducerer forbruget. Og da det er el-motoren, som genstarter benzinmotoren efter automatisk stop, sker det fuldstændig umærkeligt.

    El-support til benzinmotoren

    Lydløs stop/start

    Opsamler strøm ved nedbremsning

    Kan give benzinmotoren et ekstra boost

    Mindsker CO2-udledingen

    Optimerer brændstofforbruget - især ved bykørsel.

    Op til 17,5 km/l i Vitara (WLTP-norm)

    Køres som en almindelig bil

  • Multimediesystem

    Alle udgaver af Vitara (bortset fra Club) er udstyret med et overbevisende multimediesystem, og med det bliver der skruet op for både underholdningen, sikkerheden og komforten på køreturen!

    7” touchscreen

    Radio og streaming (DAB+ radio på Hybrid)

    Bluetooth

    Bakkamera

    Apple CarPlay/Android Auto

    4 højtalere samt 2 diskantenheder i Exclusive og Adventure.

    Navigation i Exclusive og Adventure

    Al infotainment til turen serveres på den elegante, trykfølsomme farveskærm. Her styrer du radioen, mobilopkald og musikstreaming fra din mobil. Det er også her, billederne fra bakkameraet vises. Navigation indgår som standard i Exclusive og Adventure og kan tilkøbes til Active-modellerne.

    Systemet er naturligvis kompatibelt med Apple CarPlay og Android Auto, så det er muligt at spejle udvalgte apps fra de nyeste mobiltelefoner direkte på farveskærmen.
    multi vitara

  • Allgrib 4WD

    Med en Vitara kan du trygt drøne ud i naturen i sikker forvisning om, at bilen kan klare alle strabadser. Vitara er nemlig bygget til al slags vejr, til al terræn og til alle formål.

    Kan du slet ikke få nok af de krævende køreture i terrænet, så er Vitara med Suzukis avancerede AllGrip Select 4WD lige noget for dig. Med firehjulstræk er Vitara en af mest alsidige biler, du overhovedet kan forestille dig.

    Systemet har fire indstillingsmuligheder, som du kan skifte imellem efter behov ved hjælp af den lille drejeknap, der sidder mellem forstolene. Også Hill Descent Control, der gør det nemmere at køre ned af en stejl skråning, er en del af AllGrip systemet.

    4WD bidrager også positivt til bilens aktive sikkerhed. Og da teknikken ikke vejer ret meget er indflydelsen på bilens benzinøkonomi meget begrænset.

    De fire indstillingsmuligheder:

    Auto
    I normalindstillingen "Auto" prioriterer AllGrip systemet god brændstoføkonomi, og firehjulstræk slås automatisk til, hvis systemet registrerer, at der er risiko for hjulspind. Med en såkaldt feed forward-funktion kan systemet "forudse" situationer med dårligt vejgreb og koble baghjulene ind, før hjulspind opstår.

    Sport
    Vælger du "Sport", forbedres svingegenskaberne ved, at Allgrip flytter en del af trækkraften til baghjulene. Derved er en større del af forhjulenes greb i underlaget til rådighed for styring. Samtidig ændres motorstyringen for hurtigere speederrespons og optimering af moment og acceleration.

    Snow
    AllGrip i "Snow" indstilling er det bedste valg til kørsel på glat eller løst underlag som fx sne og grus. I tilfælde af hjulspind reduceres motorkraften, mens et eller flere spindende hjul nedbremses. Det giver maksimal stabilitet og dermed kontrol med bilen.

    Lock
    "Lock" indstillingen kan bruges ved hastigheder op til 60 km/t for at komme fri af sne, mudder og sand. Her er firehjulstrækket "låst", og der sendes mere moment til baghjulene, mens ESP systemet forbedrer fremkommeligheden ved at nedbremse de spindende hjul. Samtidig opretholdes motorens moment for maksimal trækkraft. Ved valg af Lock kan Hill Decent Control også hjælpe dig sikkert ned af en stejl skrænt.
    allgrip vitara

 
Åbningstider
Mandag - fredag 7.45- 16.30
Lørdag efter aftale
Søndag 13-16
Værkstedet har åbent mandag-fredag kl. 7.45 - 16.00
Gustav Christensen Automobiler A/S
Nørre Alle 55
5610 Assens
Telefon 64 71 16 78
Fax 64 71 22 80
Mail info@gcauto.dk