Slider

FULDBLODS KØREGLÆDE

Lettere, hurtigere og mere sporty end nogensinde. Swift Sport sprudler af selvtillid, og nu er hybrid også standard, så du kan fyre den af med god samvittighed! Swift Sport er køreglæde på højeste niveau, og den er fyldt med unikke detaljer og alt i udstyr. Pris fra 244.990 kr.

 

Kompromisløs

I Swift Sport er der ikke gået på kompromis med køreglæden. Både motor, chassis og undervogn er sat op til at adlyde dit mindste vink.

Gearet til sport

Med 6-trins sportsgearkasse, Monroe-undervogn, sportsudstødning og forstærkede bremser er al teknik i Swift Sport skabt til at leve op til navnet.

Hybrid standard

48V hybridteknik er nu standard i den 129 hk stærke Swift Sport. Så du kan gi’ den fuld gas på sportsfølelsen og samtidig spare på CO2-udledningen.

Slider

Lær Swift Sport at kende

1Rendyrket Sport

Swift Sport er i en liga for sig. En komplet re-designet racer skabt til at vække brede smil hele vejen og hele tiden. Spækket med unikke, fede sportsdetaljer og alt i sikkerheds- og komfortudstyr. Den er blevet lettere end sin forgænger og har nu en køreklar vægt på kun 1.020 kg. Og selvom hybridteknik nu er standard, kan det godt give lidt sommerfugle i racermaven, når du skyder den af fra 0 til 100 km/t på 9,1 sek. og rammer tophastigheden på 210 km/t.


 

 2

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

kabine

Gennemført sportskabine

I Swift Sport skal du selvfølgelig sidde super godt og have fuld kontrol over bilen i de skarpeste sving. Det sørger de lækre bucket-sportssæder med ekstra støtte for. Det D-formede læderrat med piano-sorte detaljer og røde syninger ligger bare godt i hænderne. Sportstemaet i rødt går igen ved instrumentpanelet, midterkonsollen, dørsiderne, sæderne og gearmanchetten, mens sportspedalerne er udført i aluminium.

 

3Turbofed teknik

Swift Sport drives frem af Suzukis 1.4 Boosterjet turbomotor med 129 heste, hybridteknik og 4 cylindere. Sportsgearkassen sørger for hurtige gearskift, og der er godt med kræfter op gennem de 6 gear. Suzukis HEARTECT-platform letter humøret i alle Swift-modeller, men her er undervognen opgraderet med kraftigere krængningsstabilisatorer, Monroe-støddæmpere og bedre for- og baghjulsophæng mv. Alt sammen for at gøre dig max køreglad i låget.  

 
 

 

  • 1.4 turbomotor
  • 6-trins sportsgearkasse
  • Dobbelt udstødning
  • Monroe-dæmpere
  • Specielle alu-fælge
  • Kraftigt bremsesystem

 

hybDen mest sporty hybrid

Suzukis originale 48V hybridsystem sørger for at sportsfølelsen får fuld pedal, mens du kommer længere på literen og samtidig sparer på CO2-udledningen. En el-motor assisterer benzinmotoren under de ellers benzinkrævende igangsætninger og accelerationer, og med funktionerne ”moment-boost” og ”moment-optimering” leverer systemet op til 50 Nm ekstra drejningsmoment, når du kalder på kræfter. Ved blandet kørsel tilbagelægger den flotte 17,8 km/l ifølge den restriktive WLTP-norm. Aldrig har det været så sjovt at køre så fornuftigt.  

 

 

 

 

 

 

Opdag Suzuki Swift sport

 

Pris & udstyr

Swift Sport Hybrid Fra 244.990 kr.
  1. Aut. nødbremse
  2. Aktiv fartpilot
  3. Vognbaneassistent med force-back
  4. Slingreadvarsel
  5. Skiltegenkendelse
  6. Blind vinkel advarsel
  7. LED forlygter (køre- nær- og fjernlys)
  8. Aut. op- og nedblænding
  9. Klimaanlæg (auto a/c)
  10. Multimediesystem med 7" farveskærm
  11. Bluetooth - håndfri via rattet
  12. DAB+ radio
  13. Apple CarPlay/Android Auto
  14. Bakkamera
  1. Parkeringssensor bag
  2. Navigation
  3. Nøglefri betjening
  4. El-ruder for og bag
  5. Foldbare el-sidespejle med varme og blinklys
  6. Alu-fælge (17")
  7. Sport læderrat med røde syninger
  8. Sport sæder med Swift Sport logo
  9. Lakeret tagspoiler
  10. Dobbelt udstødning
  11. Front- hæk- og sideskørter i carbon-look
  12. Sportspedaler i alu.
  13. Metallak
  14. 48V hybridteknik

Som Swift-seriens topmodel er Swift Sport Hybrid selvfølgelig udstyret til op over begge sidespejle. Her finder du alt i sikkerheds-, komfort- og luksusudstyr, der alt sammen trækker kørehumøret op. Bemærk at prisen er inkl. metallak.

Slider

Få en Swift sport der passer til dig

Champion Yellow (ZFT)
Burning Red Pearl Metallic (ZWP)
Speedy Blue Metallic (ZWG)
Super Black Pearl (ZMV)
Pure White Pearl (ZVR)
Premium Silver Metallic (ZNC)
Mineral Gray Metallic (ZMW)
Burning Red Pearl/Black (D7Z)
Flame Orange Metallic/Black (CFK)
Speedy Blue Metallic/Black (C7R)
previous arrownext arrow
Slider
Her kan du se farveudvalget til Swift Sport Hybrid. Bemærk, at metallic- og pearlfarver og eventuel 2-farvet lakering er inkluderet i prisen.

Zoom ind på Swift sport


  • Motor

    Under motorhjelmen ligger Suzukis 1.4 Boosterjet motor med 129 hk, 16V, DOHC, dobbelt VVT-system, turbolader og intercooler. Det maksimale moment er på hele 235 Nm, og det er til stede allerede ved 2.000 - 3.000 o/m. Motorstyringen er programmeret til at øge indsprøjtningstrykket til det maksimale niveau i en større del af motorens omdrejningsfelt.

    Takket være bilens lave vægt, den præcise 6-trins gearkasse og udstødningen med de dobbelte afgangsrør flyver Swift Sport nærmest ud af starthullerne, og motoren trækker jævnt og kraftfuldt hele vejen op.

    Swift Sport Hybrid 1.4:

    Motortype: 1.4 Boosterjet turbo
    Teknik: 4 cylindre, 16V, DOHC, kædetræk, dobbelt VVT-system
    Hybrid: 48V el-motor (50 Nm) og lithium-batteri (10Ah)
    Ydelse: 129 hk (95 kW)/5.500 o/m
    Drejningsmoment: 235 Nm/2.000-3.000 o/m
    Tophastighed: 210 km/t
    0-100 km/t: 9,1 sek
    Forbrug: 17,8 km/l (WLTP-norm)
    CO2-udslip: 127 g/km (WLTP-norm)
    Energiklasse: A+

  • Teknik

    Rent teknisk står Sport-modellen på samme HEARTECT-platform som den almindelige Swift. Men her er der arbejdet videre med flere spændende løsninger. Undervognen er bygget op med kraftigere krængningsstabilisatorer med teflonbøsninger, og støddæmperne er fra Monroe. Sammen med ændringer i både for- og baghulsophæng giver det bedre retningsstabilitet og mindre krængning i svingene.

    Selvom chassisrammen i Swift i forvejen er vridningsstabil, har vi tilføjet ekstra svejsepunkter ved bagdørs- og bagagerumsåbningen for at optimere niveauet i Sport. Derudover er:

    Styretøjet optimeret for en mere direkte føling med veje

    6-trins gearkassen forstærket for at opnå kortere og mere præcise skift

    Koblingsvandringen reduceret med ca. 10% for hurtigere gearskift

    Bremsesystemet blevet kraftigere og med skiver for og bag

    Alu-fælgene (17") produceret med "flow forming" teknik for øget styrke og mindre vægt
    teknik

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel. 

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt. 

    • Indgangsvinkel: 37 grader

    • Afgangsvinkel: 49 grader

    • Rampevinkel: 28 grader 

    • Frihøjde: 210 mm

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel. 

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt. 

    • Indgangsvinkel: 37 grader

    • Afgangsvinkel: 49 grader

    • Rampevinkel: 28 grader 

    • Frihøjde: 210 mm

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel. 

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt. 

    • Indgangsvinkel: 37 grader

    • Afgangsvinkel: 49 grader

    • Rampevinkel: 28 grader 

    • Frihøjde: 210 mm

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel. 

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt. 

    • Indgangsvinkel: 37 grader

    • Afgangsvinkel: 49 grader

    • Rampevinkel: 28 grader 

    • Frihøjde: 210 mm

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel. 

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt. 

    • Indgangsvinkel: 37 grader

    • Afgangsvinkel: 49 grader

    • Rampevinkel: 28 grader 

    • Frihøjde: 210 mm

  • Hybrid

    Swift Sport Hybrid er forsynet med et kraftigt 48V hybridsystem. Det består af en 48V el-motor, et effektivt 8 Ah lithium-batteri og et avanceret styresystem.

    El-motoren assisterer benzinmotoren under igangsætning og acceleration. Og den fungerer også som en generator ved nedbremsning og motor-påløb, hvorved batterierne lades op. Ved normal kørsel er fokus på at reducere forbruget, men når der er brug for hurtig acceleration, leverer systemet op til 50 Nm ekstra drejningsmoment med de to funktioner ”moment-boost” og ”moment-optimering”.

    Som en ekstra finesse kan el-motoren drive benzinmotoren i tomgang, hvilket yderligere reducerer forbruget. Og da det er el-motoren, som genstarter benzinmotoren efter automatisk stop, sker det fuldstændig umærkeligt.

    El-support til benzinmotoren

    Lydløs stop/start

    Opsamler strøm ved nedbremsning

    Kan give benzinmotoren et ekstra boost

    Mindsker CO2-udslippet

    Optimerer brændstofforbruget - især ved bykørsel

    Køres som en almindelig bil
    hybrid graf

  • Multimediesystem

     

    Swift Sport er udstyret med et overbevisende multimediesystem, og med det bliver der skruet op for både underholdningen, sikkerheden og komforten på køreturen!

    7” touchscreen

    DAB+ radio og streaming

    Bluetooth

    Bakkamera

    Apple CarPlay og Android Auto

    4 højtalere og 2 diskantenheder

    Navigation med Vesteuropa

    På den elegante trykfølsomme farveskærm styres både navigation, radio samt mobilopkald og musik-streaming fra din mobil (via Bluetooth, SD-kort eller USB-indgang). Du kan selvfølgelig betjene din mobiltelefon håndfrit via Bluetooth og ratkontakterne. Det er også her på skærmen, at billederne fra bakkameraet vises, når bilen sættes i bakgear.

    Med Apple CarPlay og Android Auto er det muligt at spejle udvalgte apps fra de nyeste iPhones og Android telefoner.
    multi sport

  • Sikkerhed

    I Swift Sport Hybrid er der skruet væsentligt op for sikkerhedsudstyret, der som standard tæller:

    Automatisk nødbremse med bil- og fodgængergenkendelse

    Vognbaneassistent med force-back og slingreadvarsel

    Aktiv fartpilot, der automatisk holder afstanden til den forankørende

    Blind vinkel-advarsel

    Rear Cross Traffic Alert

    6 airbags

    Airbag cut-off i passagersiden

    ESP/TCS-system

    ABS bremsesystem ned EBD

    Selestrammere for og bag (yderste pladser)

    Pedalsikkerhedssystem

    ISOFIX-beslag bag

    Tågelygter for og bag

    Full LED lygteføring med automatisk op- og nedblænding

    Swift blev testet af EuroNCAP i 2017, og her fik modellen med automatisk nødbremse 4 flotte stjerner ud af 5. Swift Sport er ikke blevet testet separat, men dens sikkerhedsudstyr er mere avanceret og omfattende end den Swift-model, som fik 4 stjerner.

Åbningstider
Mandag - fredag 7.45- 16.30
Lørdag efter aftale
Søndag 13-16
Værkstedet har åbent mandag-fredag kl. 7.45 - 16.00
Gustav Christensen Automobiler A/S
Nørre Alle 55
5610 Assens
Telefon 64 71 16 78
Fax 64 71 22 80
Mail info@gcauto.dk