FULDBLODS KØREGLÆDE
Lettere, hurtigere og mere sporty end nogensinde. Swift Sport sprudler af selvtillid, og nu er hybrid også standard, så du kan fyre den af med god samvittighed! Swift Sport er køreglæde på højeste niveau, og den er fyldt med unikke detaljer og alt i udstyr. Pris fra 244.990 kr.
Lær Swift Sport at kende
Rendyrket Sport
Gennemført sportskabine
I Swift Sport skal du selvfølgelig sidde super godt og have fuld kontrol over bilen i de skarpeste sving. Det sørger de lækre bucket-sportssæder med ekstra støtte for. Det D-formede læderrat med piano-sorte detaljer og røde syninger ligger bare godt i hænderne. Sportstemaet i rødt går igen ved instrumentpanelet, midterkonsollen, dørsiderne, sæderne og gearmanchetten, mens sportspedalerne er udført i aluminium.
Turbofed teknik
- 1.4 turbomotor
- 6-trins sportsgearkasse
- Dobbelt udstødning
- Monroe-dæmpere
- Specielle alu-fælge
- Kraftigt bremsesystem
Den mest sporty hybrid
Opdag Suzuki Swift sport
|
Pris & udstyr
Få en Swift sport der passer til dig
Zoom ind på Swift sport
- Motor
Under motorhjelmen ligger Suzukis 1.4 Boosterjet motor med 129 hk, 16V, DOHC, dobbelt VVT-system, turbolader og intercooler. Det maksimale moment er på hele 235 Nm, og det er til stede allerede ved 2.000 - 3.000 o/m. Motorstyringen er programmeret til at øge indsprøjtningstrykket til det maksimale niveau i en større del af motorens omdrejningsfelt.
Takket være bilens lave vægt, den præcise 6-trins gearkasse og udstødningen med de dobbelte afgangsrør flyver Swift Sport nærmest ud af starthullerne, og motoren trækker jævnt og kraftfuldt hele vejen op.
Swift Sport Hybrid 1.4:
Motortype: 1.4 Boosterjet turbo
Teknik: 4 cylindre, 16V, DOHC, kædetræk, dobbelt VVT-system
Hybrid: 48V el-motor (50 Nm) og lithium-batteri (10Ah)
Ydelse: 129 hk (95 kW)/5.500 o/m
Drejningsmoment: 235 Nm/2.000-3.000 o/m
Tophastighed: 210 km/t
0-100 km/t: 9,1 sek
Forbrug: 17,8 km/l (WLTP-norm)
CO2-udslip: 127 g/km (WLTP-norm)
Energiklasse: A+ - Teknik
Rent teknisk står Sport-modellen på samme HEARTECT-platform som den almindelige Swift. Men her er der arbejdet videre med flere spændende løsninger. Undervognen er bygget op med kraftigere krængningsstabilisatorer med teflonbøsninger, og støddæmperne er fra Monroe. Sammen med ændringer i både for- og baghulsophæng giver det bedre retningsstabilitet og mindre krængning i svingene.
Selvom chassisrammen i Swift i forvejen er vridningsstabil, har vi tilføjet ekstra svejsepunkter ved bagdørs- og bagagerumsåbningen for at optimere niveauet i Sport. Derudover er:
Styretøjet optimeret for en mere direkte føling med veje
6-trins gearkassen forstærket for at opnå kortere og mere præcise skift
Koblingsvandringen reduceret med ca. 10% for hurtigere gearskift
Bremsesystemet blevet kraftigere og med skiver for og bag
Alu-fælgene (17") produceret med "flow forming" teknik for øget styrke og mindre vægt
- Hybrid
Swift Sport Hybrid er forsynet med et kraftigt 48V hybridsystem. Det består af en 48V el-motor, et effektivt 8 Ah lithium-batteri og et avanceret styresystem.
El-motoren assisterer benzinmotoren under igangsætning og acceleration. Og den fungerer også som en generator ved nedbremsning og motor-påløb, hvorved batterierne lades op. Ved normal kørsel er fokus på at reducere forbruget, men når der er brug for hurtig acceleration, leverer systemet op til 50 Nm ekstra drejningsmoment med de to funktioner ”moment-boost” og ”moment-optimering”.
Som en ekstra finesse kan el-motoren drive benzinmotoren i tomgang, hvilket yderligere reducerer forbruget. Og da det er el-motoren, som genstarter benzinmotoren efter automatisk stop, sker det fuldstændig umærkeligt.
El-support til benzinmotoren
Lydløs stop/start
Opsamler strøm ved nedbremsning
Kan give benzinmotoren et ekstra boost
Mindsker CO2-udslippet
Optimerer brændstofforbruget - især ved bykørsel
Køres som en almindelig bil
- Multimediesystem
Swift Sport er udstyret med et overbevisende multimediesystem, og med det bliver der skruet op for både underholdningen, sikkerheden og komforten på køreturen!
7” touchscreen
DAB+ radio og streaming
Bluetooth
Bakkamera
Apple CarPlay og Android Auto
4 højtalere og 2 diskantenheder
Navigation med Vesteuropa
På den elegante trykfølsomme farveskærm styres både navigation, radio samt mobilopkald og musik-streaming fra din mobil (via Bluetooth, SD-kort eller USB-indgang). Du kan selvfølgelig betjene din mobiltelefon håndfrit via Bluetooth og ratkontakterne. Det er også her på skærmen, at billederne fra bakkameraet vises, når bilen sættes i bakgear.
Med Apple CarPlay og Android Auto er det muligt at spejle udvalgte apps fra de nyeste iPhones og Android telefoner.
- Sikkerhed
I Swift Sport Hybrid er der skruet væsentligt op for sikkerhedsudstyret, der som standard tæller:
Automatisk nødbremse med bil- og fodgængergenkendelse
Vognbaneassistent med force-back og slingreadvarsel
Aktiv fartpilot, der automatisk holder afstanden til den forankørende
Blind vinkel-advarsel
Rear Cross Traffic Alert
6 airbags
Airbag cut-off i passagersiden
ESP/TCS-system
ABS bremsesystem ned EBD
Selestrammere for og bag (yderste pladser)
Pedalsikkerhedssystem
ISOFIX-beslag bag
Tågelygter for og bag
Full LED lygteføring med automatisk op- og nedblænding
Swift blev testet af EuroNCAP i 2017, og her fik modellen med automatisk nødbremse 4 flotte stjerner ud af 5. Swift Sport er ikke blevet testet separat, men dens sikkerhedsudstyr er mere avanceret og omfattende end den Swift-model, som fik 4 stjerner.