Slider

Rendyrket offroad-charme

Legendariske Suzuki Jimny er tilbage i en stærk og rå-charmerende nyfortolkning, som er ualmindeligt veludstyret til prisen. Ideel både til den professionelle, som arbejder i naturen og til den private eventyrer. Med sine kompakte dimensioner, robuste konstruktion og avancerede 4WD-system klarer Jimny selv det mest krævende terræn. Og du kan køre med fra kun 234.990 kr.


Ikonisk design

Sjældent har en relancering af en lille bil vakt så meget opmærksomhed. Men både ude og inde er offroad-legenden Jimny så rå-charmerende, at den bare kører rent ind.

100% Offroader

Jimny er bygget med en kompromisløs tilgang til offroad-kørsel. Karrosseriet er boltet fast på en solid chassisramme, hjulakslerne er stive og frihøjden ganske suveræn.

Allgrip pro

Jimny er udstyret med Suzukis AllGrip Pro 4WD-system. Et firehjulstræk med reduktionsgear specielt udviklet til dig, som vil have mest mulig kontrol og fremkommelighed.

Slider

 

Lær Jimny at kende

jimny1Legetøj, værktøj og køretøj I ét

Både ude og inde ligner offroad-legenden Jimny nærmest en million. Den strutter nemlig af selvtillid. Alt er gennemtænkt og designet, så det lille muskelbundt kan bruges som både professionelt arbejdsredskab og mobilt hobbyrum. Bagagerummet kan fx udvides til et regulært rum med helt plant gulv, mens alle knapper i instrumentbordet kan betjenes med handsker på. Jimny er pakket med fedt udstyr og er som standard udstyret med automatisk nødbremse.

 jimny2

 

 

 

 

 

 

 

 
 
jimny3

 

Solid og holdbar

Hvor almindelige personbiler har selvbærende karrosseri og uafhængige hjulophæng, er Jimny-karrosseriet boltet fast på sin solide chassisramme, og hjulakslerne er stive. Eller sagt på en anden måde: Alt i Jimny er målrettet offroad-kørsel. Selv styretøjet med kuglekredsløb er valgt, fordi det er det bedste til terrænkørsel!

jimny4AllGrip Pro 4WD

Jimny’s AllGrip Pro 4WD er skabt til dem, der vil ud over stepperne. Systemet betjenes med en lille ekstra gearstang, der giver en direkte føling med skiftet. Almindeligvis kører Jimny med baghjulstræk, men du kan skifte til firehjulstræk ved kørsel på løst underlag. Og til de seriøse udfordringer kan du vælge reduktionsgearet, der giver endnu bedre kontrol med bilen ved offroad kørsel.

jimny5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jimny6Komplet sikkerhedsudstyr

Jimny kommer med en omfattende sikkerhedspakke i begge modelvarianterne. Det automatiske nødbremsesystem bruger både kamera og laser-sensor til at registrere objekter foran bilen og reagere i tide. Systemet indeholder også vognbaneassistent, slingreadvarsel og skiltegenkendelse. Automatisk op- og nedblænding af forlygterne følger også med som standard. Desuden har Jimny 6 airbags og selestrammere på alle 4 siddepladser.

 

 

 

Opdag Suzuki Jimny

 
Jimny Active * Fra 234.990 kr.
  1. Aut. nødbremse
  2. Vognbaneassistent og slingreadvarsel
  3. Skiltegenkendelse
  4. Aircondition (manuel)
  5. Fartpilot med hastighedsbegrænser
  6. Aut. op- og nedblænding
  7. DAB+ radio med CD
  8. Bluetooth - håndfri via rattet
  9. Fjernbetjent centrallås
  10. El-sidespejle
  11. Sædevarme foran
  12. El-ruder for
  13. Aut. nærlys for og bag
  14. Tågelygter for og bag
  15. Højdejusterbart rat
  1. Reservehjul på bagsmæk med cover
  2. AllGrip Pro 4WD med reduktionsgear

Selv i Action-modellen, som er basisudgaven af Jimny, får du fantastisk meget og virkelig fedt udstyr med til prisen. Fx AllGrip Pro 4WD, automatisk nødbremse, aircondition, DAB+ radio og Bluetooth. Motoren er en kraftfuld 1.5 DOHC med 102 HK.

Jimny Adventure Fra 264.990 kr.
  1. Aut. nødbremse
  2. Vognbaneassistent og slingreadvarsel
  3. Skiltegenkendelse
  4. Aircondition (manuel)
  5. Fartpilot med hastighedsbegrænser
  6. Aut. op- og nedblænding
  7. DAB+ radio med CD
  8. Bluetooth - håndfri via rattet
  9. Fjernbetjent centrallås
  10. El-sidespejle
  11. Sædevarme foran
  12. El-ruder for
  13. Aut. nærlys for og bag
  14. Tågelygter for og bag
  15. Højdejusterbart rat
  1. Reservehjul på bagsmæk med cover
  2. AllGrip Pro 4WD med reduktionsgear
  3. Klimaanlæg (auto a/c i stedet for manuel)
  4. LED forlygter (nær- og fjernlys)
  5. Multimediesystem med 7" farveskærm (ej CD)
  6. Apple CarPlay/Android Auto
  7. Navigation
  8. Læderrat
  9. Forlygtevaskere
  10. Varme i sidespejle
  11. Sorte ruder bag
  12. Alu-fælge (15")
  13. Reservehjul i alu. på bagsmæk med cover

I Adventure-udgaven toppes den allerede imponerende udstyrsliste med lækre detaljer som fx multimediesystem, alu-fælge, navigation og LED-forlygter. Elementer, der fuldender stilen, styrker komforten og gør køreoplevelsen endnu federe.

Slider
Play
Husk at slå lyden til
Slider

Få en Jimny der passer til dig

Her kan du se farveudvalget til Jimny. Bemærk, at metallic, pearlfarver og 2-farvet lakering (Adventure) koster ekstra.
Kinetic Yellow Metallic/Black (DG5)
Jungle Green, specialfarve (ZZC)
Chiffon Ivory Metallic/Black (2BW)
Silky Silver Metallic (Z2S)
Brisk Blue Metallic/Black (CZW)
Medium Gray, specialfarve (ZVL)
Bluish Black Metallic (ZJ3)
previous arrownext arrow
Slider

Zoom ind på Suzuki Jimny


  • 1,5-Liter og 102 HK

    Suzukis robuste 1.5 benzinmotor har 4-cylindre, 16V og VVT-system. Den yder 102 HK og leverer et kraftfuldt moment i en stor del af sit arbejdsområde. Dermed får du smidige kræfter til effektiv offroad-kørsel.

    Knastaksler med kædetræk giver længere holdbarhed og kræver mindre vedligeholdelse. Remme og andre vitale dele er afskærmet for at beskytte dem fra jord og grus. Styretøjet har kuglekredsløb, fordi det bedre opsuger de hårde stød fra forhjulene.

    I det hele taget er Jimny optimeret til offroad-kørsel. Men den kan sagtens begå sig på asfalt også. Man skal bare være klar over, at den opfører sig anderledes end almindelige SUV'er og personbiler - simpelthen fordi den er skabt til offroad.

    Motortype: 1.5 DOHC 16V
    Ydelse: 102 hk (75kW)
    Drejningsmoment: 130 Nm
    Tophastighed: 145 km/t
    Forbrug: 12,7 km/l (WLTP-norm)
    CO2-udslip: 178 g/km (WLTP-norm)
    Energiklasse: B
    Max anhængervægt: 1.300 kg

  • Off road egenskaber

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel.

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt.

    Indgangsvinkel: 37 grader

    Afgangsvinkel: 49 grader

    Rampevinkel: 28 grader

    Frihøjde: 210 mm
    offroad

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel. 

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt. 

    • Indgangsvinkel: 37 grader

    • Afgangsvinkel: 49 grader

    • Rampevinkel: 28 grader 

    • Frihøjde: 210 mm

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel. 

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt. 

    • Indgangsvinkel: 37 grader

    • Afgangsvinkel: 49 grader

    • Rampevinkel: 28 grader 

    • Frihøjde: 210 mm

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel. 

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt. 

    • Indgangsvinkel: 37 grader

    • Afgangsvinkel: 49 grader

    • Rampevinkel: 28 grader 

    • Frihøjde: 210 mm

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel. 

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt. 

    • Indgangsvinkel: 37 grader

    • Afgangsvinkel: 49 grader

    • Rampevinkel: 28 grader 

    • Frihøjde: 210 mm

    En bils egenskaber i terrænet defineres i høj grad af chassisrammen, hjulophængene, karrosseriets terrænvinkler og 4WD-systemet. På alle disse punkter lever Jimny til fulde op til betegnelsen "ægte offroader". Alt ved den er nemlig optimeret til terrænkørsel. 

    Når bilen kører i ujævnt og uvejsomt terræn, skal hjulenes ophæng og affjedring være gedigent monteret for bedre at kunne modstå belastningerne. Her kommer Jimnys solide chassisramme til sin ret. Den er forstærket med ekstra tværgående vanger for og bag samt en krydsvange nær midten. Karrosseriet er boltet fast til rammen, som også forankrer undervognens komponenter.

    Både for og bag er der stive aksler, 3-ledsophæng og skruefjedre med lang vandring. Formålet med denne konstruktion er at modstå de store belastninger, som hjulene udsættes for i terrænet. Stive aksler har også den fordel, at hjulene påvirker hinanden på tværs. Hvis et hjul presses opad, vil hjulet i modsatte side presses nedad med bedre mulighed for at finde vejgreb i terrænets fordybninger.

    Korte udhæng for og bag sikrer Jimny store indgangs- og afgangsvinkler. Det optimerer bilens evne til at møde skrænter og komme væk fra dem igen uden at få skader på kofangere eller undervogn. En kort akselafstand og en flot frihøjde bidrager også positivt. 

    • Indgangsvinkel: 37 grader

    • Afgangsvinkel: 49 grader

    • Rampevinkel: 28 grader 

    • Frihøjde: 210 mm

  • All Grip Pro 4WD

    Jimny er udstyret med Suzukis AllGrip Pro 4WD system – udviklet til dig, der behøver mest mulig kontrol og fremkommelighed. Systemet betjenes med en lille ekstra gearstang, der giver dig direkte føling med skiftet i transfer- og reduktionsgearkassen.

    I 2H-indstillingen kører Jimny med baghjulstræk. Du kan skifte til 4H (firehjulstræk) under kørsel på løst underlag med op til 100 km/t. Reduktionsgearet (4L) kan indkobles, når bilen holder stille og bruges, når der virkelig er behov for ekstra fremkommelighed i terrænet. Det giver nemlig en lavere gearudveksling i alle gear, hvilket gør det muligt at klare selv de vanskeligste stigninger.

    Foruden reduktionsgearet indeholder AllGrip Pro tre elektroniske hjælpesystemer:

    Hill Hold Control, der giver god kontrol ved igangsætning/kørsel op ad bakke.

    Hill Descent Control, der assisterer dig under stejle nedkørsler ved automatisk at holde en konstant lav hastighed (10 km/t i 4H og 5 km/t i 4L)

    LSD Traction Control, der anvender bremsesystemet til at nedbremse et spinnende hjul, så det modsatte hjul får mere vejgreb, og bilen derved kan komme frem. En stor hjælp, hvis underlaget er glat eller terrænet så ujævnt, at et hjul løftes fri og ikke har greb.
    4grip

  • Multimediesystem

    Med det super lækre multimediesystem, der følger med Jimny Adventure modellen, får du alt, hvad du peger på af infotainment til turen serveret på en elegant, trykfølsom farveskærm. Her styrer du DAB+ radioen, navigationen samt mobilopkald og musikstreaming fra din mobil. Du kan selvfølgelig betjene din mobiltelefon håndfrit via Bluetooth med ratkontakterne.

    7” touchscreen

    DAB+ radio og streaming

    Bluetooth

    Apple CarPlay/Android Auto

    Navigation med Vesteuropa

    Med Apple CarPlay og Android Auto er det muligt at spejle udvalgte apps fra de nyeste iPhones og Android telefoner.
    media jimny

  • Sikkerhed

    Jimny kommer som standard med en omfattende sikkerhedspakke, hvor især det meget avancerede nødbremsesystem (Dual Sensor Brake Support) bør fremhæves. Et kamera, en laser-sensor og et kontrolsystem registrerer objekter foran bilen - herunder deres form, afstanden til dem og deres hastighed.

    Ved at anvende både kamera og laser bliver systemet mere driftssikkert også under svære vejrforhold, og samtidig kan det reagere på både biler, motorcykler og fodgængere. Nødbremsesystemet indeholder også vognbaneassistent, slingreadvarsel og skiltegenkendelse.

    Automatisk op- og nedblænding af forlygterne er også med i Jimnys standard-sikkerhedspakke, som desuden byder på 6 airbags og selestrammere på alle 4 siddepladser. Airbaggen i passagersiden kan afbrydes, og der er ISOFIX-beslag på bagsædet til barnestolen.

    Jimny sikkerhedsudstyr:

    Automatisk nødbremse med bil- og fodgængergenkendelse

    Vognbaneassistent og slingreadvarsel

    Skiltegenkendelse

    6 airbags

    Airbag cut off i passagersiden

    ESP/TCS-system

    ABS-bremsesystem med EBD

    Selestrammere for og bag

    Pedalsikkerhedssystem

    ISOFIX-beslag til barnesæder bag

    Tågelygter for og bag

    Automatisk op- og nedblænding af forlygterne
    open

 
Åbningstider
Mandag - fredag 7.45- 16.30
Lørdag efter aftale
Søndag 13-16
Værkstedet har åbent mandag-fredag kl. 7.45 - 16.00
Gustav Christensen Automobiler A/S
Nørre Alle 55
5610 Assens
Telefon 64 71 16 78
Fax 64 71 22 80
Mail info@gcauto.dk