Slider

Suzuki Ignis

1er helt sin egen. Der findes ingen som den nye Suzuki Ignis. Er den en minibil? Tjah, bare langt mere potent og veludstyret end som så. En ægte SUV? Helt sikkert, bare meget mindre og fiksere end de tunge SUV-biler, der ellers kendetegner klassen. Vi kalder den en mini-SUV. Og sådan en har man ikke lige set før. Den er kort sagt verdens første mini-SUV og helt sin egen. Og så gør det vel ikke noget, at den er spækket med lækkert udstyr til en god pris,

Fra kr. 136.970 (inkl. lev.)

 

Den første mini-SUV

Den nye Suzuki Ignis er usædvanlig meget sin egen. Der findes simpelthen ingen andre biler som den nye Ignis. Den er både en minibil, men mere potent end som så. Og en ægte SUV. Bare meget mindre og fiksere end de ellers store og tunge SUV-biler, der ellers kendetegner klassen. Men den er altså god nok. Vi kalder den en mini-SUV. Og den koster fra lige under 137.000 kroner.

Ignis er den første SUV i miniklassen - og det er helt naturligt, at det lige netop er Suzuki, der tager dette skridt. Vi har nemlig gennem mere end 50 år bevist vores styrke og store erfaring indenfor SUV og crossovers.  Selvom den er kompakt, er der god plads i kabinen, og du får også SUV værdierne med høj siddeposition og behagelige ind- og udstigningsforhold. Ignis fås også med firehjulstræk. Foruden et avanceret nødbremsesystem inkl. slingreadvarsel. Og med et lækkert multimediecenter. Ja, den fås endda også som mild-hybrid. Og med et nyt fleksiblet bagsædearrangement, hvor du selv bestemmer, om du vil have ekstra plads på bagsædet eller i bagagerummet. 

Økonomisk er Ignis også med helt i front. Fx har vurderingstjenesten Bilpriser.dk analyseret totalkonomien i 19 minibiler på det danske marked over 4 år og 80.000 kørte km. Her kom Suzuki Ignis ind på en flot 3. plads - kun overgået af Suzuki Swift på 1. pladsen og af Suzuki Baleno, der indtog 2. pladsen i analysen. Så man kan roligt sige, at Suzuki ryddede bordet.

{tab title="SUV design" color_inactive_handles="true" outline_handles="true"}

suvdesignIgnis er udviklet fra bunden som en ægte SUV. Den er lille og rå i sin udstråling. Unik i størrelse, design og funktion. Designet er gennemført og enkelt. Både ude og inde. Med høj siddeposition, brede skærme, stor frihøjde. Med sin klare profil og store hjul tegner Ignis sin tydelige profil i bybilledet. I snævre gader er Ignis den perfekte bybil takket være sin korte venderadius på kun 4,7 meter. Og uden for bygrænsen giver den dig frihed til større udfoldelser med et væld af praktiske faciliteter og en imponerende fremkommelighed.

{tab Karakter inden døre}

karakterOgså inden døre er der skruet op for SUV-charmen. Kabinens design antager en unik karakter med sine enkle og rene flader, der forstærker det rummelige indtryk. Instrumentbordet og dørbeklædningen er 2-farvet og den flotte centralt placerede farveskærm (Active og Adventure) giver den berømte prik over i'et. Afhængig af bilens lakering er der enten orange eller stålgrå på dørhåndtag og midterkonsol. Sammen med det gode lysindfald er det med til at give en frisk atmosfære.

{tab Høj frihøjde}

hojIgnis har en frihøjde på hele 18 cm. Det samme som en Suzuki Vitara. Sammen med de store hjul og de korte udhæng for og bag giver det bilen gode egenskaber til at forcere høje kantsten, snedriver og ujævnheder i terrænet. Og vælger du Ignis med AllGrip 4WD, er du sikret ekstra god og sikker fremkommelighed under de værste forhold. Den store frihøjde betyder også, at sæderne er højt placeret for godt udsyn og behagelige ind- og udstigningsforhold - en dejlig og behagelig detalje i den daglige omgang med bilen.

{tab Mulighed for 4WD}

4wdSom den ægte SUV Ignis er, kan du selvfølgelig også få den med et fuldautomatisk 4WD system. Bilen trækker på forhjulene, men når og hvis hjulene mister vejgreb indkobles baghjulene helt automatisk og uden du lægger mærke til det. Systemet er også med Hill Decent Control for bedre kontrol ved stejle nedkørsler, og med Grip Control, der kan aktiveres ved kørsel i meget løst underlag som fx sne eller sand.

{tab Ny platform}

platformIgnis er baseret på en nykonstrueret teknisk platform. Den er bygget af færre komponenter, men er alligevel den stærk og let. Det skyldes, at vangerne er udformet i bløde linjer, og dermed kan man reducere materialets størrelse, så det både fylder mindre og vejer mindre. Og vægt har en afgørende indflydelse på benzinøkonomien. Den slanke konstruktion optager også mindre plads, og derfor byder Ignis på overraskende god rummelighed i kabinen.

{/tabs}

Praktisk og anvendelig

Alle Ignis modellerne er 5-dørs, og kabinen byder på en lang række praktiske egenskaber, der er med til at øge anvendeligheden i det daglige. Club modellen er 5-personers, mens Active og Adventure modellerne, grundet det smarte bagsædearrangement med 2 separate stole, er 4-personers.

Den nye platform og SUV opbygningen gør, at bilen er overraskende rummelig. Både i kabinen og i bagagerummet, der har pænt med plads til det daglige indkøb og weekendturen. Siddepositionen er et andet særkende ved Ignis. Den er højere end normalt, og forsæderne yder rigtig god støtte. Den højere sædeposition gør samtidig, at det er dejligt nemt at komme ind og ud af bilen - eller at montere en barnestol på bagsædet.

{tab title="Justerbar bagsæde" color_inactive_handles="true" outline_handles="true"}

bagIgnis i Active og Adventure model er udstyret med et nyt bagsædearrangement med slide-funktion. Her kan de to separate sæder - uafhængig af hinanden - justeres i længderetningen med hele 16,5 cm. Dermed kan du vælge at optimere pladsen i bagagerummet eller benpladsen på bagsædet alt efter behov. Det giver ekstra fleksibilitet og anvendelighed i det daglige. Desuden kan selve ryglænet justeres fremad i 5 "hak" for lidt bedre plads i bagagerummet, selvom bagsædet er i brug.

{tab God siddeposition}

siddeSUV designet betyder, at sæderne er højt placeret, og det giver både et god udsyn og gode ind- og udstigningsforhold til og fra kabinen. Forsæderne er med god sidestøtte, og bagsæderne er 4 cm højere end forstolene, så her har man også et godt udsyn. Den nye platform med den lange akselafstand gør også, at benpladsen på bagsædet er bedre, end man umiddelbart ville tro. En lille, men vigtig detalje er også, at dørene åbner meget bredt op. Fx kan bagdørene åbnes i 3 trin og helt op til 77 grader, hvilket giver en rigtig nem adgang til kabinen. Også når børn eller en barnestol skal hjælpes ind og ud.

{tab Rummelig bagagerum}

bagageBagagerummet er på fornuftige 260 liter (med 4WD: 204 liter), hvilket er okay til det daglige indkøb og til weekendturens bagage. Og har du brug for lidt mere plads, kan du lægge et af bagsæderyglænene ned. I Active og Adventure modellerne kan man med slide-bagsædet øge bagagerumsvolumen til hele 373 liter. Det er nemt at justere et eller begge bagæder frem og tilbage med 16,5 cm. Dermed kan du få en volumen, der svarer til det, der er i en større bil, når du har behov for det.

{tab 1000 kg. på krogen}

1000Alle Ignis modellerne må trække en anhænger på op til 1.000 kg med bremse og 400 kg uden. Så har du også mulighed for at bruge den, når haveaffaldet skal bortskaffes, eller der skal købes stort ind. Og har du behov for at komme rundt med cykler, en kano eller ski/snowboard, har vi et stort program indenfor transportløsninger.

{/tabs}

Lækkert udstyr

Ignis modellen er flot udstyret og byder på rigtig god værdi på pengene. Selv i den billigste Club model får du både aircondition, el-ruder foran, fjernbetjent centrallås og en ratbetjent cd-radio med Bluetooth som standard. Og i mellemmodellen Active er Ignis også udstyret med lækkert udstyr som fx multimediecenter med farveskærm, DAB radio og bakkamera samt sorte 16” alufælge, bagsæde med "slide" funktion og sorte skærmkanter samt tagræling. Topmodellen Adventure er endvidere med LED forlygter (køre-, nær- og fjernlys), klimaanlæg, nøglefri betjening med trykknap start og automatisk nødbremsesystem inkl. vognbaneassistent og slingreadvarsel.

{tab title="Airkondition" color_inactive_handles="true" outline_handles="true"}

airAircondition er standard i alle Ignis modellerne. Så kan kabineklimaet holdes på et fornuftigt niveau på en varm sommerdag, og de fugtige efterårsruder er nemme at holde dugfrie. I Club og Active modellerne er aircondition-anlægget manuelt, mens det i Adventure modellerne er fuldautomatisk, hvor du blot skal indstille temperaturen. Så klarer anlægget selv resten. Foto viser instrumentering og aircondition betjening i en Adventure model.

{tab El ruder og centrallås}

elIgnis Club og Active modellerne har el-ruder foran, el-betjente sidespejle, fjernbetjent centrallås samt ratbetjent radio/Bluetooth som standard. Active byder også på multimediecenter og varme i sæder/sidespejle. Og på Adventure niveau er der også el-betjente ruder bag, læderrat, fartpilot med hastighedsbegrænser samt nøglefri betjening af døre og tænding. Her kan du beholde bilnøglerne i lommen/tasken, når du vil låse dig ind, og du skal blot trykke på startknappen, for at motoren springer i gang.

{tab Bluetouth}

blueAlle Ignis modellerne har ratbetjent Bluetooth. Så kan du forbinde din smartphone og/eller musikafspiller trådløst til bilens lydanlæg. Så kan du lave håndfri telefoni og betjene telefonen via små kontakter på det lækre læderrat. Billedet viser radioanlægget i en Club model, mens Active og Adventure modellerne har skærmløsning med multimediecenter. Se separat afsnit.

{tab Guide me light}

Guide lightEn lille, men lækker detaljer er, at alle Ignis modellerne er udstyret med Guide me light - eller forsinket tænd/sluk af nærlyset. Når lyskontakten er sat på ”Auto”, kan man holde bilens lys tændt, selvom man forlader bilen. Systemet aktiveres ved at blinke to gange med det lange lys, inden man forlader bilen. Og når man skal ud til bilen, kan lyset aktiveres direkte på fjernbetjeningen. En god hjælp på en mørk aften. Desuden er automatisk tænding af nærlyset standard. Her sørger en lyssensor for at tænde nærlys/baglygterne, når der er behov for det

{tab LED forlygter}

ledFull LED forlygterne er med til at give Ignis Adventure modellen karakter. De er flotte og omkranset af en kromkant på kølergrillen. Men det vigtigste er det klare lys, de giver. Og det gælder både det bueformede kørelys, nærlyset og fjernlyset. En ting er, at LED bruger mindre energi. En anden at det giver meget bedre udsyn og kørsel i mørke.

{/tabs}

Sikkerheden i top

Suzuki Ignis er konstrueret på en helt ny teknisk platform og med baggrund i Suzukis TECT koncept, der med en let og stærk konstruktion optimerer passagerernes sikkerhed. Sammen med de 6 airbags og selestrammer-systemet har Ignis allerede bevist sin styrke i Euro NCAPs kollisionstest. Og i Adventure modellerne får man også et nyt og avanceret kamerabaseret nødbremsesystem, der reagerer på både fodgængere og biler. Det indeholder også vognbaneassistent og slingreadvarsel, og systemet er med til at minimere risikoen for, at uheld opstår og minimere følgeskaderne.
Pakken med automatisk nødbremsesystem kan bestilles til Club og Active modellerne for en beskeden merpris på 5.000 kroner.

{tab title="6 airbags" color_inactive_handles="true" outline_handles="true"}

airbagsSuzuki Ignis er forsynet med 6 airbags for optimal beskyttelse i tilfælde af en kollision. Nemlig med 2 frontairbags, 2 sideairbags i forstolene og 2 gardinairbags, der både beskytter for- og bagsædepassagererne. Sikkerhedsselerne er forsynet med alarm på alle pladser, og der er selestrammere på både forsæderne og de 2 yderste pladser på bagsædet.

{tab ESP; TPS og ABS}

espAlle Ignis modellerne er naturligvis udstyret med ESP anti-udskridning, samt traction control systemet TCS. ABS-bremser med elektronisk bremsekraftfordeling (EBD) og bremseassistent for kortere bremselængde ved en panik-opbremsning er også på listen over Ignis standardudstyr.

{tab Automatisk nødbremse}

NoedbremseIgnis introducerer også et nyt kamerabaseret automatisk nødbremsesystem, der er standard i Adventure modellerne. Det benytter sig af 2 kameraer (Dual Camera Brake Support) og et avanceret kontrolsystem til at registrere objekter foran bilen. Systemet reagerer og bremser for både biler og fodgængere. Først advares føreren, derefter bremses der let, bremsetrykket bygges op, og hvis føreren stadig ikke reagerer, bremses bilen automatisk ned. Dermed kan risikoen for, og følgerne af et uheld minimeres. Nødbremsesystemet kan også leveres til Club og Active modellerne.

{tab Vognbane assistent}

vognbaneDCBS nødbremsesystemet indeholder også vognbaneassistent, der registrerer, hvis bilen overskrider en vognbanelinje, uden at blinklyset aktiveres. Sker det, får føreren en advarselslampe i instrumentpanelet samtidig med, at rattet vibrerer. Slingreadvarsel, der overvåger bilens opførsel mellem vognbanelinjerne, er også en del af systemet. Hvis det vurderes, at bilen begynder at slingre, advares føreren af en alarm og advarselslampe.

{tab Euro NCAP}

euroEuro NCAP har testet en Ignis med og uden sikkerhedspakke (nødbremsesystem/vognbaneassistent) - en såkaldt Dual Test. Her fik Ignis med sikkerhedspakke de maksimale 5 stjerner. Som den første bil i deres "supermini" klasse, der har gennemgået testen efter de skærpede 2016 krav. Sådan! De 5 stjerner er gældende for Adventure modellerne, samt hvis du bestiller en Club eller Active model med sikkerhedspakke. Ignis modeller uden pakken har fået 3 stjerner, og den eneste forskel mellem den 3 og 5 stjernede model er pakken med nødbremse og vognbaneassistent. Der er altså ikke tale om, at selve bilen opfører sig dårligere ved en kollisionstest hos Euro NCAP.

{/tabs}

Multimedie-center

multiIgnis i Active og Adventure model er udstyret med den nyeste generation af Suzukis multimediecenter. Designet er bare flot, og den trykfølsomme 7" farveskærm er betjeningspanel for radio med DAB, musikafspilning via fx Bluetooth eller USB indgangen (ej cd afspiller), for Bluetooth telefoni samt for navigation (standard i Adventure). 

Det er også her, de levende billeder fra bilens bakkamera vises, når den sættes i bakgear. En behagelig detalje, når der skal bakkes under dårlige udsigtsforhold.

Ved brug af Apple CarPlay er det muligt at spejle udvalgte apps fra de nyeste iPhones direkte på farveskærmen. Og når Android Auto rulles ud over Danmark, er systemet også klar til at drage fordel af denne nye Android telefonopkobling.

Ignis i Club model er udstyret med en ratbetjent cd-radio med Bluetooth. Her kan vi tilbyde eftermontering af et In-touch multimediecenter med trykfølsom skærm, Bluetooth, navigation og cd-afspiller til en pris på ca. 9.000 kroner excl. montering. Hør mere hos forhandleren. 

{tab title="DAB + radio" color_inactive_handles="true" outline_handles="true"}

Radioenheden er med DAB+ (digital modtagelse) og nem at betjene. Du vælger selv, om du vil høre de alm. FM stationer eller de nye digital stationer som P5, P7 Mix m.fl. Bemærk, at enheden ikke har cd-afspiller, men du kan nemt høre musik via et SD kort eller ved tilkobling af en mobil/musikafspiller via Bluetooh eller USB/Aux indgangen. Active modellerne er udstyret med 4 dørhøjtalere, mens Adventure modellerne også har 2 diskantenheder.

{tab Bluetouth}

Bluetooth funktionen gør, at du kan lade din mobil ligge i lommen og tale håndfrit via anlægget - eller afspille musik fra den. Du kan selvfølgelig også koble andre enheder med Bluetooth forbindelse op. Eller du kan bruge USB tilslutningen. Telefonfunktionen styres via rattet - og skærmen kan vise indgående SMS'er din telefonbog samt opkaldshistorik, hvis det ønskes.

{tab Bakkamera}

Når bilen sættes i bakgear, tændes bakkameraet, og de levende billederne herfra vises på den store skærm. En rigtig god feature der gør, at både små og store skader kan undgås.

{tab Car play og android auto}

Multimedie-centret i Ignis er forberedt for sammenkobling med en nyere iPhone via Apple CarPlay (fra iPhone 5). Mobilen forbindes til anlægget med USB kabel, og Apple CarPlay gør det nemt at udnytte mulighederne i din iPhone direkte på skærmen. Desuden er systemet forberedt til at udnytte mulighederne i Android Auto, når det efter planen rulles ud over Danmark i løbet af 2017. Dermed kan brugere af fx Samsung, HTC, LG, Sony og Huwaii smartphones få fuld glæde af at koble mobilen til anlægget.

{tab Navigation}

Ignis i Adventure udgave har endvidere navigation i multimediecentret. Hele Vesteuropa er dækket af kortet, og du kan vælge mellem 2D eller 3D visning og en masse gode features. Det er også muligt at vælge dansk til menu og sprog. Active modellerne kan også opgraderes med navigation i enheden for en pris på ca. 3.000 kroner. Opdatering af kortdata foregår via SD-kort, der kan købes hos din Suzuki forhandler. Prisen er her cirka 2.000 kroner for en ombytning af SD-kortet til den nyeste version.

{/tabs}

  • 1.jpg
  • 4wd.jpg
  • 50_50_seats_LR.jpg
  • 119.jpg
  • 128.jpg
  • 129.jpg
  • 136-1-.jpg
  • 304.jpg
  • 306.jpg
  • 312.jpg
  • 2937873c06d47a7d63c989fcd6d85513.jpg
  • a9acc87d8b1a8dcc6dc79a5ce8beaa90.jpg
  • balero.jpeg
  • celerio.jpeg
  • classic-front-3_4-stop-over.jpg
  • download_brochure.png
  • download_priser.png
  • front-3_4-dynamic-route-4.jpg
  • hybrid.jpeg
  • Ignis-kabine.jpg

 


brochure knapsuzuki 

Bestil prøvetur

Åbningstider
Mandag - fredag 7.45- 16.30
Lørdag efter aftale
Søndag 13-16
Værkstedet har åbent mandag-fredag kl. 7.45 - 16.00
Gustav Christensen Automobiler A/S
Nørre Alle 55
5610 Assens
Telefon 64 71 16 78
Fax 64 71 22 80
Mail info@gcauto.dk