navn top

Suzuki Ignis

1er helt sin egen. Der findes ingen som den nye Suzuki Ignis. Er den en minibil? Tjah, bare langt mere potent og veludstyret end som så. En ægte SUV? Helt sikkert, bare meget mindre og fiksere end de tunge SUV-biler, der ellers kendetegner klassen. Vi kalder den en mini-SUV. Og sådan en har man ikke lige set før. Den er kort sagt verdens første mini-SUV og helt sin egen. Og så gør det vel ikke noget, at den er spækket med lækkert udstyr til en god pris,

Fra kr. 136.970 (inkl. lev.)

Den første mini-SUV

Den nye Suzuki Ignis er usædvanlig meget sin egen. Der findes simpelthen ingen andre biler som den nye Ignis. Den er både en minibil, men mere potent end som så. Og en ægte SUV. Bare meget mindre og fiksere end de ellers store og tunge SUV-biler, der ellers kendetegner klassen. Men den er altså god nok. Vi kalder den en mini-SUV. Og den koster fra lige under 137.000 kroner.

Ignis er den første SUV i miniklassen - og det er helt naturligt, at det lige netop er Suzuki, der tager dette skridt. Vi har nemlig gennem mere end 50 år bevist vores styrke og store erfaring indenfor SUV og crossovers.  Selvom den er kompakt, er der god plads i kabinen, og du får også SUV værdierne med høj siddeposition og behagelige ind- og udstigningsforhold. Ignis fås også med firehjulstræk. Foruden et avanceret nødbremsesystem inkl. slingreadvarsel. Og med et lækkert multimediecenter. Ja, den fås endda også som mild-hybrid. Og med et nyt fleksiblet bagsædearrangement, hvor du selv bestemmer, om du vil have ekstra plads på bagsædet eller i bagagerummet. 

Økonomisk er Ignis også med helt i front. Fx har vurderingstjenesten Bilpriser.dk analyseret totalkonomien i 19 minibiler på det danske marked over 4 år og 80.000 kørte km. Her kom Suzuki Ignis ind på en flot 3. plads - kun overgået af Suzuki Swift på 1. pladsen og af Suzuki Baleno, der indtog 2. pladsen i analysen. Så man kan roligt sige, at Suzuki ryddede bordet.

SUV design

suvdesignIgnis er udviklet fra bunden som en ægte SUV. Den er lille og rå i sin udstråling. Unik i størrelse, design og funktion. Designet er gennemført og enkelt. Både ude og inde. Med høj siddeposition, brede skærme, stor frihøjde. Med sin klare profil og store hjul tegner Ignis sin tydelige profil i bybilledet. I snævre gader er Ignis den perfekte bybil takket være sin korte venderadius på kun 4,7 meter. Og uden for bygrænsen giver den dig frihed til større udfoldelser med et væld af praktiske faciliteter og en imponerende fremkommelighed.

Praktisk og anvendelig

Alle Ignis modellerne er 5-dørs, og kabinen byder på en lang række praktiske egenskaber, der er med til at øge anvendeligheden i det daglige. Club modellen er 5-personers, mens Active og Adventure modellerne, grundet det smarte bagsædearrangement med 2 separate stole, er 4-personers.

Den nye platform og SUV opbygningen gør, at bilen er overraskende rummelig. Både i kabinen og i bagagerummet, der har pænt med plads til det daglige indkøb og weekendturen. Siddepositionen er et andet særkende ved Ignis. Den er højere end normalt, og forsæderne yder rigtig god støtte. Den højere sædeposition gør samtidig, at det er dejligt nemt at komme ind og ud af bilen - eller at montere en barnestol på bagsædet.

Justerbar bagsæde

bagIgnis i Active og Adventure model er udstyret med et nyt bagsædearrangement med slide-funktion. Her kan de to separate sæder - uafhængig af hinanden - justeres i længderetningen med hele 16,5 cm. Dermed kan du vælge at optimere pladsen i bagagerummet eller benpladsen på bagsædet alt efter behov. Det giver ekstra fleksibilitet og anvendelighed i det daglige. Desuden kan selve ryglænet justeres fremad i 5 "hak" for lidt bedre plads i bagagerummet, selvom bagsædet er i brug.

Lækkert udstyr

Ignis modellen er flot udstyret og byder på rigtig god værdi på pengene. Selv i den billigste Club model får du både aircondition, el-ruder foran, fjernbetjent centrallås og en ratbetjent cd-radio med Bluetooth som standard. Og i mellemmodellen Active er Ignis også udstyret med lækkert udstyr som fx multimediecenter med farveskærm, DAB radio og bakkamera samt sorte 16” alufælge, bagsæde med "slide" funktion og sorte skærmkanter samt tagræling. Topmodellen Adventure er endvidere med LED forlygter (køre-, nær- og fjernlys), klimaanlæg, nøglefri betjening med trykknap start og automatisk nødbremsesystem inkl. vognbaneassistent og slingreadvarsel.

Airkondition

airAircondition er standard i alle Ignis modellerne. Så kan kabineklimaet holdes på et fornuftigt niveau på en varm sommerdag, og de fugtige efterårsruder er nemme at holde dugfrie. I Club og Active modellerne er aircondition-anlægget manuelt, mens det i Adventure modellerne er fuldautomatisk, hvor du blot skal indstille temperaturen. Så klarer anlægget selv resten. Foto viser instrumentering og aircondition betjening i en Adventure model.

Sikkerheden i top

Suzuki Ignis er konstrueret på en helt ny teknisk platform og med baggrund i Suzukis TECT koncept, der med en let og stærk konstruktion optimerer passagerernes sikkerhed. Sammen med de 6 airbags og selestrammer-systemet har Ignis allerede bevist sin styrke i Euro NCAPs kollisionstest. Og i Adventure modellerne får man også et nyt og avanceret kamerabaseret nødbremsesystem, der reagerer på både fodgængere og biler. Det indeholder også vognbaneassistent og slingreadvarsel, og systemet er med til at minimere risikoen for, at uheld opstår og minimere følgeskaderne.
Pakken med automatisk nødbremsesystem kan bestilles til Club og Active modellerne for en beskeden merpris på 5.000 kroner.

6 airbags

airbagsSuzuki Ignis er forsynet med 6 airbags for optimal beskyttelse i tilfælde af en kollision. Nemlig med 2 frontairbags, 2 sideairbags i forstolene og 2 gardinairbags, der både beskytter for- og bagsædepassagererne. Sikkerhedsselerne er forsynet med alarm på alle pladser, og der er selestrammere på både forsæderne og de 2 yderste pladser på bagsædet.

Multimedie-center

multiIgnis i Active og Adventure model er udstyret med den nyeste generation af Suzukis multimediecenter. Designet er bare flot, og den trykfølsomme 7" farveskærm er betjeningspanel for radio med DAB, musikafspilning via fx Bluetooth eller USB indgangen (ej cd afspiller), for Bluetooth telefoni samt for navigation (standard i Adventure). 

Det er også her, de levende billeder fra bilens bakkamera vises, når den sættes i bakgear. En behagelig detalje, når der skal bakkes under dårlige udsigtsforhold.

Ved brug af Apple CarPlay er det muligt at spejle udvalgte apps fra de nyeste iPhones direkte på farveskærmen. Og når Android Auto rulles ud over Danmark, er systemet også klar til at drage fordel af denne nye Android telefonopkobling.

Ignis i Club model er udstyret med en ratbetjent cd-radio med Bluetooth. Her kan vi tilbyde eftermontering af et In-touch multimediecenter med trykfølsom skærm, Bluetooth, navigation og cd-afspiller til en pris på ca. 9.000 kroner excl. montering. Hør mere hos forhandleren. 

DAB + radio

Radioenheden er med DAB+ (digital modtagelse) og nem at betjene. Du vælger selv, om du vil høre de alm. FM stationer eller de nye digital stationer som P5, P7 Mix m.fl. Bemærk, at enheden ikke har cd-afspiller, men du kan nemt høre musik via et SD kort eller ved tilkobling af en mobil/musikafspiller via Bluetooh eller USB/Aux indgangen. Active modellerne er udstyret med 4 dørhøjtalere, mens Adventure modellerne også har 2 diskantenheder.

  • 50_50_seats_LR.jpg
  • 119.jpg
  • 128.jpg
  • 129.jpg
  • 136-1-.jpg
  • 304.jpg
  • 306.jpg
  • 312.jpg
  • balero.jpeg
  • celerio.jpeg
  • classic-front-3_4-stop-over.jpg
  • front-3_4-dynamic-route-4.jpg
  • hybrid.jpeg
  • Ignis-kabine.jpg
  • ignis.jpeg
  • Newly-Designed-Suspension_LR.jpg
  • preferred-high-ground-clearance_LR.jpg
  • rear-3_4-dynamic-tunnel.jpg
  • rear-space-3.jpg
  • s-cross.jpeg


brochure knapsuzuki

Finanserings eksempler

Swift
Pris fra kr. 109.990
Månedlig ydelse, fra kr. 1.334
Udbetaling, fra kr. 22.754
Løbetid, mdr. 84
Debitorrente, variabel 1,99%
ÅOP (årlige omk. i %) 6,2%
Samlede kreditomkostninger, kr. 19.728
Samlet tilbagebetaling, kr. 112.002
S-cross
Pris fra kr. 189.990
Månedlig ydelse, fra kr. 2.181
Udbetaling, fra kr. 38.754
Løbetid, mdr. 84
Debitorrente, variabel 1,99%
ÅOP (årlige omk. i %) 4,9%
Samlede kreditomkostninger, kr. 26.868
Samlet tilbagebetaling, kr.183.145

Suzuki modeller

Få de seneste nyheder